XLVI Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej

Zapraszamy na 46. edycję koncertów organowych w Giżycku. Przez całe lato koncerty odbywać się będą w kościele ewangelickim. Wstęp na wszystkie koncerty jest bezpłatny. Organizatorem niezmiennie jest Centrum Animacji KOA i Jerzy Piekarski, który jak zawsze zadbał o wysoki poziom artystyczny.

Festiwalowi towarzyszy również konkurs o „Złoty laur młodego organisty” dla studentów wyższych szkół muzycznych. Partnerem wydarzenia jest Miasto Giżycko i Burmistrz Giżycka Ewa Ostrowska, która objęła cykl koncertów patronatem honorowym.

XLVI Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej
w Kościele Ewangelickim
 Giżycko 2024

Koncerty w każdą niedzielę lipca i sierpnia 2024 r. o godz. 19.00
w Kościele Ewangelickim w Giżycku

 

Baner

 

Na 8. koncertach organizowanych w centrum Giżycka wystąpią artyści z Polski, Ukrainy, Czech, Włoch, Holandii, a nawet Korei Południowej.

 

Wykonawcy to utytułowani artyści występujący w wielu koncertach na terenie kraju, Europy i świata. Posiadający wyższe wykształcenie muzyczne, mający bogate cv artystyczne, znani w kręgu artystycznym, wzbogacający swój kunszt artystyczny na warsztatach i kursach artystycznych.

 

Artyści instrumentalni zaprezentują utwory muzyki klasycznej na różnorodnych instrumentach między innymi na skrzypcach, wiolonczeli, altówce, kontrabasie, oboju, rożku angielskim, klarnecie, flecie, akordeonie, fagocie, lutni, klawestynie ,harfie, fortepianie i innych instrumentach oraz na odremontowanych organach koncertowych kościoła ewangelicko-augsburskiego w Giżycku.

 

Osiągnięcia artystyczne, ich bogaty kalendarz uczestnictwa w koncertach w kraju i zagranicą, najwyższe muzyczne wykształcenie, różnorodny program artystyczny gwarantują wysoki poziom i zadowolenie melomanów uczestniczących w festiwalu w Giżycku.

 

PROGRAM XLVI MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU MUZYKI ORGANOWEJ I KAMERALNEJ W  GIŻYCKU

 

7 LIPCA

ZESPÓŁ EQUANTUM STRINGS CHAMBER ORCHESTRA w składzie:

  • MAGDALENA TOKAJUK – SOPRAN
  • MONIKA DONDALSKA – SKRZYPCE
  • ALEKSANDRA SZLAGA – SKRZYPCE
  • ALEXANDRA PANASIUK – SKRZYPCE 
  • YURIY RIZUN – SKRZYPCE – UKRAINA
  • VIKTORIYA KRASYUN- SKRZYPCE – UKRAINA
  • KATARZYNA HENRYCH – ALTÓWKA
  • JOANNA KAMIŃSKA – ALTÓWKA 
  • BARTOSZ HENRYCH – ALTÓWKA
  • MAGDALENA GRĘDZIŃSKA – WIOLONCZELA
  • EWALD WAWRZYNIUK – KONTRABAS
  • PAWEŁ PANASIUK – WIOLONCZELA, DYRYGENT
  • FILIP WOŻNIAK – ORGANY

PROGRAM:

  1. J.S.Bach - Brandenburg Concerto No.3 G-dur, BWV 1048
  2. W.A.Mozart - Eine Kleine Nachtmusik in G, KV 525
  3. E.Elgar - Serenade for strings e- minor, op.20
  4. W.A.Mozart - Queen of the night- aria from The marriage of Figaro
  5. W.A.Mozart - Vorrei,spiegarvi, oh Dio KV 418
  6. W.A.Mozart - Batti,batti, o bel Masetto KV 527

 

Zespól powstał z inicjatywy Pawła Panasiuka w 2016 r. jako efekt potrzeby wspólnego muzykowania w kameralnym składzie. Muzycy wywodzą się w większości z Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej ,chociaż często do współpracy zapraszani są także młodzi, utalentowani wykonawcy. Orkiestra ma w swoim repertuarze kanony literatury barokowej

i klasycznej, ale nie stroni również od bardziej śmiałych projektów np: muzyki współczesnej czy filmowej, nierzadko zaaranżowanej specjalnie dla eQuantum. Wykorzystanie różnorodnego potencjału osobowości członków jest mottem zespołu: ''jak elementy układanki złożonej w całość''.

 

Zespół eQuantum


14 LIPCA

  • YEYOUNG SOHN – SOPRAN – KOREA PŁD.
  • CHANGYUL KIM – SKRZYPCE – KOREA PŁD.
  • JONGYOON CHOI – PIANINO – KOREA PŁD.
  • SANGHYEON SUNG – ARANŻER – KOREA PŁD.
  • GABRIELE MARINONI – ORGANY – WŁOCHY   

PROGRAM:

  1. Pieśń o ptakach, Dunam Jo
  2. Kwiat Azalei, DongJin Kim
  3. Melodia ludowa: Milyang Arirang, Aranżacja Kim Hangi
  4. Nowy Arirang, Dongjin Kim
  5. Kołysanka Koreańska, InHyeon Han
  6. Piosenki ludowa :Około 500 lat,  Aranżacja: Sanghyeon Sung
  7. Twarz, Guibok Shin
  8. Piosenki ludowa : Dziewczyna z Ulsanu, Aranżacja Lee Heejo
  9. Kangkangsulle, (Prawykonanie) Sanghyeon Sung
  10. Live Eletronics: Sanghyeon Sung

 

YEYOUNG SOHN | Pierwsza osoba spoza Polski, która ukończyła studia doktoranckie na Uniwersytecie Muzycznym F. Chopina, pedagog, prowadzi zajęcia śpiewu na Uniwersytecie Muzycznym F. Chopina jako adiunkt. Karierę muzyczną w Europie rozpoczęła w 2004 roku rozwijając swój talent zarówno w repertuarach operowych i operetkowych, pieśniach artystycznych, jak i w muzyce współczesnej. Jest laureatką wielu konkursów wokalnych w Polsce i za granicą.

 

 Plakat

 

CHANGYUL KIM – ALTÓWKA | Gra na skrzypcach od czwartego roku życia. Zdobył wiele nagród i wyróżnień w konkursach muzycznych w Korei. Pełnił funkcję koncertmistrza w orkiestrze Keimyung oraz orkiestrze MBC Broadcast, a także był pierwszym skrzypkiem w orkiestrze symfonicznej Sił Zbrojnych Republiki Korei. Po ukończeniu szkoły średniej artystycznej w Busan, Kim ukończył studia na Uniwersytecie Keimyung.

Następnie kontynuował swoje wykształcenie na UMFC w Polsce, gdzie uzyskał tytuł licencjata z muzyki skrzypcowej oraz magistra altówki, specjalizując się w grze na tym instrumencie. Podczas pobytu na UMFC był pierwszym altowiolistą w orkiestrze uniwersyteckiej i współpracował z różnymi polskimi zespołami. Obecnie aktywnie działa w polskim środowisku muzycznym, prezentując swoje umiejętności zarówno na altówce, jak i na skrzypcach.

 

 CHANGYUL KIM – ALTÓWKA

 

JONGYOON CHOI – PIANISTA | Pianistka, absolwentka Uniwersytetu Keimyung. Ukończyła drugi Program Metody Zoltána Kodály'a dla Nauczycieli Muzyki, organizowany przez Keimuyng-Liszt Music Institute & Zoltán Kodály Institute na Węgrzech. Obecnie studiuje na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Występowała na licznych festiwalach, ostatnio na Festiwalu Moniuszki na Trakcie Królewskim.

 

JONGYOON CHOI – PIANISTA

 

SANGHYEON SUNG - KOMPOZYTOR, PERFORMER | Studiował kompozycję i pedagogikę muzyczną na Uniwersytecie Keimyung. Po ukończeniu studiów na Uniwersytecie Keimyung, uzyskał tytuł licencjata na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina i obecnie kontynuuje studia na poziomie magisterskim. Został wybrany na kompozytora na "Tygodniu Artystów - Klasyka Nowicjusze" w Daegu i jego utwory były wykonywane na różnych festiwalach i koncertach, takich jak Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej w Azji Wschodniej, Festiwal Chopinowsko-Goreckiego, itp.. Performer muzyki elektronicznej na żywo

 

SANGHYEON SUNG - KOMPOZYTOR, PERFORMER

 

GABRIELE MARINONI – ORGANY | Organista cieszący się międzynarodowym uznaniem, której interpretacje określane są jako „niezwykle natchnione, a jednocześnie wrażliwe i wirtuozowskie”.W 2021 roku Gabriele Marinoni został mianowany organistą tytularnym kościoła św. Antoniego w Zurychu; historycznych organów Kuhna z 1914 roku. To instrument referencyjny niemieckiego późnego romantyzmu. Pierwsze doświadczenia jako organista i organista chórowy zdobywał w kościele parafialnym w Fenegró (Como) oraz w kościele parafialnym Bazylika Morbio (CH). Od 2017 do 2021 roku był muzykiem kościelnym w ref. Kościół Hittnau (CH), gdzie zapoczątkował cykl koncertów.Gabriele Marinoni jest absolwentem Państwowego Uniwersytetu Muzyki i Sztuk Scenicznych w Stuttgarcie, studiuje klasę solisty organowego u prof. dr. Ludger Lohmann z wyróżnieniem. Wcześniej uzyskał tytuł magistra muzyki organowej i kościelnej (egzamin B i A) w klasie fortepianu u prof. Wolfganga Blosera,, oraz tytuł mistrz gry na klawesynie w klasie prof. Jona Laukvika. Studia pogłębione odbył w Stuttgarcie, gdzie uzyskał tytuł licencjata w dziedzinie organów w swoim rodzinnym mieście, który ukończył z wyróżnieniem w 2007 roku u Profesora Stefano Molardi.Jego różnorodne zainteresowania doprowadziły go do podjęcia studiów magisterskich na kierunku muzykologia i germanistyka na Uniwersytecie w Heidelbergu, który ukończył z wyróżnieniem w 2020 roku. Swoją pracę dyplomową napisał na temat fug B-A-C-H Roberta Schumanna na organy lub fortepian pedałowy.Gabriele Marinoni uczestniczył w licznych kursach mistrzowskich u znanych profesorów, takich jak L.F. Tagliavini, MC Alain, R. Antonello, B. Haas, J. Essl i J.C. Zehndera. Na Międzynarodowym Konkursie Organowym Vaduz zdobył drugą nagrodę i zwyciężył na festiwalu w kategorii organów "Wschodzące gwiazdy!" 2017” szkół muzycznych kraju związkowego Badenia-Wirtembergia.Gabriele Marinoni „okazuje się prawdziwym magiem dźwięku: pełen poświęcenia i wrażliwości na najbardziej klimatyczne kombinacje barw, wnosi niezwykle różnorodne spektrum rejestrów i efekty, które sprawiają, że brzmisz” (Murrardter Zeitung).Jego działalność koncertowa zaprowadziła go na ważne miejsca i festiwale, takie jak: Internationale, koncerty organowe w Freiburg Minster, Heilbronn Master Concerts, Stuttgart Collegiate Church, Ulm Münster, Lorenzkirche Norymberga (DE), Katedra w Como, Festival Amici dell’Organo di Genova, Katedra Monzy, Bazylika S. Maria della Passione Milan i Katedra w Savonie (IT), Grossmünster Zurych, Tonhalle Zurich, Engelberg Organ Summer (CH), Festiwal Organowy Zamku w Kremnicy (SK),Mozarteum w Salzburgu i Kościół św. Piotra w Wiedniu (AT), a także Pałac Carycyno w Moskwie, Filharmonia w Samarze (RUS) i Katedra św. Pawła w Londynie (Wielka Brytania).Przez kilka lat wykładał organy na Uniwersytecie Muzycznym w Stuttgarcie. Seminarium Wykładał muzykę organową Franza Liszta i Juliusa Reubkego na Uniwersytecie Muzycznym w Lugano (CH).Gabriele Marinoni dokonał światowej premiery nagrania dzieł organowych stuttgarckiego kompozytora Kurta Albrechta (1895-1971) nagrany we współpracy z Chórem Kameralnym Wirtembergii i prof. Dietera Kurza powstała w 2015 roku. Jego pierwsza solowa płyta „B-A-C-H Arrangements” z utworami m.in Liszt, Schumann, Reger i Bach ukazał się nakładem Ambiente Audio w 2020 roku. Schott wydany w 2021 rokuPublikacja płyty CD „Nowe organy Kuhna w Tonhalle Zurich” na żywo z Gabriele Marinoni Można usłyszeć koncert inauguracyjny organów. www.gabrielemarinoni.co

GABRIELE MARINONI

21 LIPCA

KRAKOWSKIE TRIO STROIKOWE:

  • MAREK MLECZKO – OBÓJ
  • ROMAN WIDASZEK – KLARNET
  • PAWEŁ SOLECKI – FAGOT

Program:

  1. Tansman – Dialogue z Suite pour trio d’anches
  2. S. Bach – Inwencje trzygłosoweC-dur, e-moll, a-moll
  3. Ibert – Cinq Pieces
  4. Dębski – Cantabile in h (transkrypcja na trio stroikowe)
  5. Świder – Polonez na obój, klarnet i fagot
  6. Schulhoff – Romanzero z Divertissement na trio stroikowe

Krakowskie Trio Stroikowe powstało w 1998 roku, a tworzą go oboista Marek Mleczko, klarnecista Roman Widaszek oraz fagocista Paweł Solecki. Członkami zespołu są laureaci krajowych i międzynarodowych konkursów muzycznych, absolwenci Akademii Muzycznych w Krakowie i Katowicach, którzy spotkali się, współpracując z krakowską orkiestrą kameralną Capella Cracoviensis.

 

Muzycy mają w swym dorobku wiele koncertów kameralnych z różnorodnym repertuarem, od muzyki barokowej po współczesną. Krakowskie Trio Stroikowe koncertowało w wielu krajach Europy, oraz niemalże na wszystkich prestiżowych festiwalach muzycznych w Polsce, spotykając się z entuzjazmem publiczności i uznaniem krytyków.

 

W 2005 roku współpracując z PWM i DUX-em, zespół nagrał płytę CD z utworami polskich kompozytorów XX wieku (Szałowski, Tansman, Lutosławski, Spisak, Palester, Krauze), a rok później na zaproszenie Polskiego Towarzystwa Bachowskiego, zarejestrował we własnej transkrypcji Triosonate Es-dur BWV 525 Jana Sebastiana Bacha. Krakowskie Trio Stroikowe współpracuje również z polskimi kompozytorami. Współpraca ta przyniosła efekt w postaci nowych kompozycji dedykowanych zespołowi (Krzesimir Dębski, Krzysztof Herdzin, Mikołaj Górecki). Concertino na trio stroikowe i smyczki K. Herdzina, znalazło się na płycie „Concerto&Concertino – Krzysztof Herdzin”, nominowanej w 2019 roku do nagrody Fryderyki.

W październiku 2022 roku Sopocie wraz z Polską Filharmonią Kameralną muzycy prawykonali zapomniane pieśni i tańce. Koncert na obój, klarnet, fagot, orkiestrę smyczkową, harfę i czelestę op.59 Mikołaja Piotra Góreckiego.

 

Członkowie Krakowskiego Tria Stroikowego są pedagogami Akademii Muzycznych

w Krakowie i Katowicach.

 

Krakowskie Trio Stroikowe

BOKSZCZANIN JAN – ORGANY

Program:

  1. Johann Sebastian Bach - Fantazja i fuga g-moll
  2. Johann Pachelbel - Ciaccona in f
  3. Felix Borowski
    - Priere
    - Finał z I Sonaty organowej

Bokszczanin Jan | Organista i pedagog. W 2000 roku ukończył studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Joachima Grubicha. W późniejszych latach był stypendystą doktoranckim w University of North Texas (USA), gdzie studiował pod kierunkiem prof. Jesse E. Eschbacha.

Koncertuje w większości krajów Europy, w Rosji, Azji oraz w USA.

Występował z recitalami organowymi w tak prestiżowych miejscach jak: Katedra Notre Dame de Paris, Katedra we Freibergu, Katedra w Brugii, University Chappell w Glasgow, Katedra Katolicka w Moskwie, Meyerson Symphony Hall w Dallas (USA) oraz Katedra Matki Bożej Anielskiej w Los Angeles, w której 11 listopada 2018 roku wykonał koncert

w setną rocznicę odzyskania Niepodległości przez Polskę.

Jan Bokszczanin nagrał ponad dwadzieścia płyt CD z muzyką organową dla renomowanych wytwórni płytowych, a w 2012 roku nakładem wydawnictwa Polihymnia ukazała się jego monografia – „Główne tendencje rosyjskiej i radzieckiej muzyki organowej”.

W tym samym wydawnictwie, pod jego redakcją ukazało się sześć zeszytów z utworami Mariana Sawy. Ponadto zebrał i przygotował do druku 12-tomową antologię – Arcydzieła muzyki organowej, będącą swoistym zbiorem renesansowej i barokowej muzyki organowej z różnych ośrodków Europy.

Wielu współczesnych kompozytorów pisało dla niego swoje utwory m.in.: Miłosz Bembinow, Carson Cooman, Krzesimir Dębski, Alicja Gronau-Osińska, Paweł Łukaszewski, Dariusz Przybylski, Weronika Ratusińska, Marian Sawa, Piotr Tabakiernik, Piotr Wróbel oraz Ignacy Zalewski. Marian Sawa dedykował mu osiem z jedenastu skomponowanych dla niego utworów.

Jan Bokszczanin jest także organizatorem życia muzycznego - dyrektorem artystycznym: Legionowskiego Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej, Lubaczowskiego Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej i innych.

Prof. dr hab. Jan Bokszczanin prowadzi klasę organów w białostockiej filii Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. W latach 2016-2020 pełnił funkcję prodziekana w tejże Uczelni. Jest także nauczycielem gry na organach w Państwowej Szkole Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.

W 2019 roku Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego przyznał mu honorową odznakę „Zasłużony dla Kultury Polskiej”, a w 2024 r. brązowy medal „Gloria Artis”.

 

Jan Bokszczanin

 

28 LIPCA

ZESPÓŁ LUTEDUO:

  • ANTON BIRULA – LUTNIA – HOLANDIA
  • ANNA KOWALSKA – LUTNIA
  • ALISA BIRULA – ORGANY – HOLANDIA

Program:

  1. Johann Sebastian Bach  -Pastorale (BWV 580) 
  2. BWV 596 Bach-Vivaldi Concerto in d - minor 
  3. Jesus bleibet meine freude BWV 147
  4. Prelude, Fugue and Allergo BWV 998 
  5. Prelude and fugue in C major BWV 54

 

LUTEDUO Anna i Anton pragną zwrócić uwagę na długo zapomniany repertuar na dwie lutnie barokowe. Zafascynowani utworami powstałymi u schyłku historii lutni, chcą dziś popularyzować tę wspaniałą muzykę. Ukazujący kontrastujące style różnych kultur Baroque Insight prowadzi przez uroczyste kompozycje wspaniałych włoskich lutnistów. Duży projekt Lute Duo poświęcony jest muzyce J.S. Bacha – jego dziełom na lutnię solo oraz transkrypcjom lutniowym kompozycji skrzypcowych, wiolonczelowych i innych. Ostatni wyjątkowy program jest poświęcony rekonstrukcjom oraz aranżacjom duetów S.L. Weissa na 13-chórowe lutnie barokowe. W roku 2017 w ramach festiwalu FCCH Early Music Season w Pekinie i Wuhanie (Chiny) Anna i Anton rozpoczęli realizację pierwszego w historii lutni programu „Bach meets Weiss” składającego się z wyłącznie z duetów Silviusa Leopolda Weissa i Jana Sebastiana Bacha. Anna i Anton z powodzeniem prezentowali swoje projekty koncertowe na międzynarodowych festiwalach muzycznych w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chinach, Chorwacji, Czechach, Estonii. Francji, Finlandii, na Litiwe, Łotwie, Niemczech, Holandii, Mołdawii, Polsce, Rosji, Rumunii, Szwajcarii, Ukrainie i we Włoszech.

 

ANNA KOWALSKA – LUTNIA

Studiowała lutnię u prof. Toyohiko Satoh, Nigela North’a i Joachima Helda w Królewskim Konserwatorium w Hadze. Zanim zajęła się instrumentami historycznymi odebrała profesjonalne wykształcenie w zakresie gry na gitarze klasycznej. Muzyczne zainteresowania Anny sięgają daleko poza świat muzyki dawnej. Ojciec, amatorsko, ale bardzo dobrze, grał na akordeonie i zawsze wspierał wszystkie zainteresowania muzyczne córki. Rodzice byli często pierwszymi osobami, od których dowiadywała się o różnych gatunkach muzyki klasycznej czy popularnej. Zaznajomili Annę m.in. z tradycyjną muzyką celtycką, dzięki temu granie na koncertynie angielskiej i skrzypcach jest jej pasją, którą łączy z miłością do lutni i instrumentów szarpanych. Anna  prowadzi klasę lutni w Akademii Muzycznej im F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy.

 

ANTON BIRULA – LUTNIA – HOLANDIA 

Rozpoczął swoją edukację muzyczną na fortepianie oraz gitarze, a na początku lat 90. ukończył również studia fotograficzne specjalizując się w fotografii artystycznej. Praca nad zdjęciami w ciemni była okazją, aby przesłuchać ogromną ilość muzyki, zwłaszcza nagrań z dziedziny wykonawstwa historycznie poinformowanego. Sprawiło to, że Anton zainteresował się muzyką dawną, a przede wszystkim utworami lutniowymi Silviusa Leopolda Weissa oraz Jana Sebastiana Bacha.  Ta fascynacja zaprowadziła go do Holandii oraz Niemiec, gdzie studiował lutnię u prof. Toyohiko Satoh w Królewskim Konserwatorium w Hadze oraz u prof. Konrada Junghaenela w Hochschule für Musik w Kolonii.  Szczególnie zainteresowały go transkrypcje na lutnię barokową solowych utworów skrzypcowych i wiolonczelowych J.S. Bacha. Anton Birua prowadzi klasę lutni w Akademii Muzycznej im F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy.

 

ALISA BIRULA – ORGANY

rozpoczęła edukację muzyczną w 2010 roku w ZPSM im. K.Szymanowskiego nr 4 w Warszawie w klasie prof. Marii Grzebalskiej na fortepianie, w roku 2015 zaczęła naukę gry na organach w klasie prof. Emilii Dziubińskiej. Doskonaliła umiejętności podczas lekcji i warsztatów m.in. u prof.: Michała Markuszewskiego, Piotra Rachonia, Urszuli Bartkiewicz, Marii Erdman, Zofii Antes, Wolfganga Seifena, Vincenta Dubois, Johanna Vexo, Ennio Cominetti, Vincenta Ranger, Dmitry'a Zubov, Evgueni’ego Sinaiski.
W latach 2020-2022 Alisa zdobyła wyróżnienie na V Konkursie Organowym (edycji transgranicznej) w Raciborzu, 28 października 2021, wyróżnienie na II Ogólnym Konkursie Młodych Organistów w Sanoku, 19-21 maja 2022 oraz II miejsce na Konkursie Organowym Centrum Edukacji Artystycznej we Wrocławiu, 4-6 kwietnia 2022.
We wcześniejszych latach Alisa zdobyła II miejsce na V Ogólnopolskim Konkursie Organowym im. Mariana Sawy w Warszawie, 16-17 stycznia 2017, II miejsce w XI Krakowskim konkursie młodych organistów, 18-25 listopada 2018 roku, wyróżnienie w IX Ogólnopolskim Konkursie Organowym uczniów szkół muzycznych I i II stopnia w Olsztynie, 22-24 marca 2019 roku oraz III miejsce w grupie starszej na XV Białostockim Festiwalu Młodych Organistów 10-11 października 2019 roku.
Występowała m.in. w Festiwalu "Beethoven Plus 2019" w Altaussee (Austria), w VI oraz VIII Międzynarodowym Organowym Festiwalu Bożonarodzeniowym "Adeste Fideles" 2019 i 2021 roku w Sankt Petersburgu (Rosja), Festiwalu "Jesień z Elsnerem i Weissem" 2018 w Grodkowie, w XXI Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym "Świnoujskie wieczory organowe - muzyczne perły baroku" 2019, a także Festiwalu „Dramma per Musica” 2021 w Warszawie. Alisa jest stałym członkiem zespołu LUTEDUO PLUS, z którym prowadzi działalność koncertową od 2018 roku, wykonując zarówno utwory solo, jak i kameralne.
Obecnie Alisa jest studentką Uniwersytetu Sztuk w Rotterdamie (Codarts University of the Arts) na wydziale organów.

 

Luteduo

4 SIERPNIA

TRIO ELGONZALES w składzie:

  • ALEŠ JANEČEK – KLARNET – CZECHY
  • ELIŠKA HONKOVÁ – FLET– CZECHY
  • JAN DVOŘÁK – FAGOT– CZECHY
  • MARIA PERUCKA – SKRZYPCE
  • ROMAN PERUCKI – ORGANY 

Program:

  1. Darius Milhaud: Svita by Corretta
  2. Jaroslav Krček: Tańce renesansowe
  3. Rudolf Maros: Serenáda

TRIO ELGONZALES – CZECHY

Trio dęte El GonzAles powstało w 2021 roku podczas pandemii z potrzeby tworzenia muzyki w czasie, gdy nie było to możliwe z powodu blokady. Trio składa się z flecistów, klarnecistów i fagocistów, którzy są czołowymi członkami Orkiestry Filharmonii Morawskiej w Ołomuńcu. Ich repertuar koncertowy obejmuje zarówno klasyczne utwory tria dętego, jak i utwory specjalnie dostosowane do tego konkretnego instrumentu. Pozwala im to zaprezentować swoje umiejętności techniczne i kreatywność, zapewniając jednocześnie nowe spojrzenie na znane utwory muzyczne.

Od samego początku El GonzAles Wind Trio urzeka publiczność swoim wyjątkowym brzmieniem i dynamicznymi występami. Połączenie delikatnego fletu, melodyjnego klarnetu i potężnego fagotu tworzy harmonijne i urzekające wrażenia słuchowe.

Pomimo wyzwań, jakie przyniosła pandemia, El GonzAles Wind Trio dzieli się swoją pasją do muzyki poprzez wirtualne występy i nagrania. Współpracowali również z innymi muzykami, aby stworzyć nowe utwory, które pokazują ich talent i wszechstronność.

Oprócz występów, trio jest również zaangażowane w promowanie klasycznego repertuaru dętego i edukowanie młodszych pokoleń, aby podkreślić znaczenie zespołów dętych w świecie muzyki klasycznej.

Ich występy nie ograniczają się do tradycyjnych sal koncertowych, ale trio lubi również grać w nietradycyjnych miejscach, dzięki czemu ich muzyka jest dostępna dla szerszej publiczności.

 

ELIŠKA HONKOVÁ – FLET – CZECHY

Eliška Honková rozpoczęła grę na flecie w wieku jedenastu lat w Kroměřížu, a następnie kontynuowała naukę w Konserwatorium Akademii Ewangelickiej w Ołomuńcu pod kierunkiem bp. Petra Pomkla. Została przyjęta do Akademii Sztuk Scenicznych Janáčka w klasie Františka Kantora, gdzie uzyskała tytuł licencjata. Studia magisterskie ukończyła w Lublanie pod kierunkiem Mateja Zupana. Odbyła staż w Musik und Kunst Privatuniversität w Wiedniu pod kierunkiem pierwszego flecisty Wiener Philharmoniker Karla-Heinza Schütza. Brała udział w kilku międzynarodowych konkursach, zdobywając 1. nagrodę na konkursach w Belgradzie i Nowym Sadzie, 2. nagrodę na festiwalu w Emonie i międzynarodowym konkursie w Varaždinie. Podczas studiów uczestniczyła w wielu warsztatach i kursach wykonawczych: Forum International w Diekirch, Ars Prvine, Międzynarodowych Kursach Wykonawczych Jamu w Brnie, Letnich Fletach w Czeskich Budziejowicach i Atelier Muzycznym w Rożnowie. W 2015 roku pomyślnie przeszła przesłuchanie do Orkiestry Filharmonii im. Janáčka w Ostrawie, gdzie przez rok grała na drugim flecie piccolo. Kilkakrotnie występowała jako solistka z Filharmonią im. Janáčka w Ostrawie, Morawską Filharmonią w Ołomuńcu oraz na festiwalu Forfest z orkiestrą współczesną w Brnie. Obecnie jest członkiem Morawskiej Orkiestry Filharmonicznej w Ołomuńcu

 

JAN DVORAK – FAGOT – CZECHY

Studiował grę na fagocie w Konserwatorium w Pardubicach (J. Valter i J. Spěvák), a następnie kontynuował naukę w Akademii Sztuk Scenicznych Janáčka w Brnie (R. Novozámský i T. Františ). Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich gry na fagocie (Pascal Gallois, Sergio Azzolini, Valerij Popov, Eckhard Lenzing, Stanislav Říha).

Już podczas studiów otrzymał stanowisko pierwszego fagocisty w Teatrze Miejskim w Brnie. W 2009 roku dołączył do Morawskiej Orkiestry Filharmonicznej w Ołomuńcu, gdzie obecnie pracuje jako pierwszy fagocista i lider grupy. Od 2017 roku pracuje jako pierwszy fagocista w Teatrze Morawskim w Ołomuńcu.

Jest również konsekwentnie zaangażowany w działalność koncertową i nagraniową w dziedzinie muzyki kameralnej. Od 2020 roku wykłada w Konserwatorium Akademii Ewangelickiej w Ołomuńcu.

Od niedawna intensywnie zajmuje się również aranżacją. Znaczna część repertuaru tria dętego El GonzAles pochodzi spod jego pióra.

 

ALES JANEČEK – KLARNET – CZECHY

Ales Janeček studiował grę na klarnecie w Konserwatorium im. P. J. Vejvanovskiego w Kroměřížu, a następnie na Uniwersytecie Ostrawskim w klasie Valtera Vitka. Już podczas studiów uczestniczył w wielu kursach i konkursach klarnetowych, konsekwentnie poświęcając się muzyce kameralnej (I nagroda Anglo-Czechoslovak Trust London 1996 - trio dęte).

Kilkakrotnie nagrywał jako solista i z różnymi zespołami kameralnymi dla Czeskiego Radia. Regularnie występuje z orkiestrami w Czechach i za granicą (Filharmonia w Czeskich Budziejowicach, FBM Zlín, MDO Orchestra, European Orchestra Passau itp.)

Od 1999 roku jest pierwszym klarnecistą i solistą Morawskiej Filharmonii w Ołomuńcu.

W sezonie koncertowym 2006/2007 był członkiem "the Macao Orchestra" (Makau - Chiny) i nauczycielem klarnetu w Konserwatorium w Makau.

Od 2001 roku uczy gry na klarnecie w Konserwatorium P. J. Vejvanovsky'ego w Kroměřížu oraz w Konserwatorium Akademii Ewangelickiej w Ołomuńcu. W 2010 roku z powodzeniem ukończył studia doktoranckie na Akademii Sztuk Scenicznych w Bratysławie.

Interesuje się również muzyką ludową, muzyką dętą i jazzem.

Jest intensywnie zaangażowany w muzykę kameralną z instrumentami dętymi i smyczkowymi oraz fortepianem i jest członkiem-założycielem wielu grup kameralnych (Arion Quintet, Collegium Arion, Éclair Trio, Q Air Force, Lig-num Quintet itp.) Nagrał wiele płyt CD.

 

Trio Engales

11 SIERPNIA

TRES ANIME w składzie:

  • OLGA MUSIAŁ KURZAWSKA – FLET  TRAVERSO
  • KATARZYNA CENDLAK – SKRZYPCE
  • MARTYNA JANKOWSKA – WIOLONCZELA
  • DAGMARA TYRCHA – KLAWESYN

Program:

  1. Jean-Joseph de Mondonville 1711–1772
    Sonata D-dur, op. 2 nr 5, ALLEGRO, FUGA, LARGO, ALLEGRO
  2. Georg Philipp Telemann 1681–1767
    Kwartet paryski nr 4 g-moll TWV 43:g1, ANDANTE, ALLEGRO, LARGO, ALLEGRO
  3. Georg Philipp Telemann
    Koncert G-dur TWV: 43:G1, GRAVE-ALLEGRO-GRAVE-ALLEGRO, LARGO-PRESTO-LARGO, ALLEGRO

TRÈS ANIMÉ

Zespół muzyki dawnej, stworzony w 2016 roku przez cztery poznanianki, które rozwijały swoje umiejętności na renomowanych polskich oraz zagranicznych akademiach muzycznych (m.in. w Niemczech, Szwajcarii, Estonii, Austrii, a także Wielkiej Brytanii) oraz brały udział w wielu kursach mistrzowskich pod kierunkiem wybitnych specjalistów, zajmujących się wykonawstwem muzyki dawnej.

Jako solistki i kameralistki prowadzą aktywną działalność koncertową, występując w ostatnim sezonie między innymi na IX Festiwalu Lutniowym w Gostyniu, w ramach cyklu Muzyka dawna w Wilanowie czy podczas Dni Eneidy w Bibliotece Raczyńskich w Poznaniu.

Od początku swojej działalności uzyskiwały wysokie noty na najważniejszych międzynarodowych konkursach Biagio Marini Competition Neuburg an der Donau (Niemcy, 2016 r.), Göttingen Händel Competition (Niemcy, 2017 r.). Ich ostatnim sukcesem było wejście do finału prestiżowego International Van Wassenaer Competition w Utrechcie (Holandia, 2018 r.), i zdobycie wyróżnienia w postaci osobistych kursów z wybranym przez siebie mistrzem, które zrealizowały pod kierunkiem Alexisa Kossenki w lutym 2019.

Très Animé chętnie współpracuje z innymi instrumentalistami, wokalistami oraz tancerzami, angażując się również w projekty syntezujące różne formy artystycznej ekspresji. Przykładem takiego działania był projekt zaprezentowany podczas zeszłorocznej odsłony cyklu Muzyka w studni, w którym Artystki połączyły muzykę barokową z tańcem współczesnym.

W lipcu 2023 ukazała się pierwsza płyta Zespołu z muzyką Jana Sebastiana Bacha i Georga Philippa Telemanna.

 

OLGA MUSIAŁ-KURZAWSKA -  FLET  TRAVERSO

oddaje się swojej pasji muzycznej koncertując w Polsce i za jej granicami. Współpracuje z wieloma zespołami i orkiestrami. W życiu muzycznym ciągle szuka inspiracji i rozwoju. Nie ogranicza się tylko do wykonywania muzyki XVIII wieku. Posiada kolekcję fletów od renesansu do współczesności dzięki czemu podróżuje po muzycznych epokach i wykonuje muzykę zgodnie z jej historyczną praktyką wykonawczą. Swoje największe artystyczne fascynacje realizuje współtworząc zespół Très Animé.

 

KATARZYNA CENDLAK – SKRZYPCE BAROKOWE

Altowiolistka, fidelistka o pozytywnym usposobieniu. Muzykę dawną pokochała już jako dziecko. Przez wiele lat występowała z zespołem Antiquo More z rodzinnego Międzyrzecza na wielu festiwalach w Polsce i za granicą. Zaowocowało to wyborem kierunku studiów (skrzypce barokowe) w poznańskiej Akademii Muzycznej. Następnie kontynuowała naukę w Hochschule für Musik und Tanz Köln u prof. Richarda Gwilta. Jako muzyk została doceniona i wybrana na członka European Union Baroque Orchestra (2016-2017) i Theresia Youth Orchestra (2016-2018). Współpracuje z wieloma polskimi i zagranicznymi zespołami. Stale dokształca się pod okiem wybitnych pedagogów. Wykłada i jest studentką Szkoły Doktorskiej Historycznych Praktyk Wykonawczych i Budowy Instrumentów poznańskiej Akademii. Jej konikiem jest kameralistyka. W roku 2017 została laureatką programu stypendialnego Młoda Polska przyznawanego młodym utalentowanym artystom przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

MARTYNA JANKOWSKA – WIOLONCZELA BAROKOWA

Pasjonuje się szeroko pojętym wykonawstwem historycznym. Studiowała w Poznaniu, Genewie (u prof. Bruno Cocseta) i Frankfurcie nad Menem (u prof. Kristin von der Goltz). Jako stypendystka EUBO Development Trust oraz 'Jenny Ward Clarke Scholarship’ w 2019 rozpoczęła studia podyplomowe w Royal Academy of Music w Londynie u prof. Jonathana Mansona, które ukończyła uzyskując dyplom „Professional Diploma”. Poszerzała tam swoją wiedzę na temat historycznego wykonawstwa muzyki epoki klasycyzmu i romantyzmu oraz rozpoczęła przygodę z violą da gamba. W sezonie artystycznym 2018/19 była członkinią Theresia Youth Orchestra, European Union Baroque Orchestra oraz Accademia Montis Regalis, z którymi zwiedziła wiele europejskich krajów. W roku 2020 otrzymała tytuł wschodzącego artysty „La Serenissima”. Współpracowała także z Orchestra of the Age of Enlightenment, Gabrieli Consort & Players, La Nuova Musica oraz the English Concert. Obecnie swoje życie zawodowe dzieli między Polskę i Wielką Brytanię, gdzie spełnia się jako muzyk i pedagog.

 

DAGMARA TYRCHA – KLAWESYN

Klawesynistka i kameralistka, absolwentka Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie prof. Marii Banaszkiewicz-Bryły. Swoją wiedzę i umiejętności kształciła również za granicą – Eesti Muusika-ja Teatriakadeemia w Tallinie, w klasie klawesynu prof. Imbi Tarum oraz Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu w klasie klawesynu prof. Gordona Murray’a oraz w klasie basso continuo prof. Augusty Campagne. Na co dzień związana z poznańską Akademią Muzyczną, gdzie jako wykładowca prowadzi zajęcia dla studentów Katedry Historycznych Praktyk Wykonawczych. W pozostałym czasie koncertuje z Arte dei Suonatori oraz innymi zespołami muzyki dawnej. Od wielu lat jest też aktorką w asz.teatr, gdzie może zmieniać twarze na teatralne maski

 

Tres Anime

 

JOANNA KWIATKOWSKA – ORGANY

JACEK KWIATKOWSKI – ORGANY

 

Program:

  1. WOLFGANG AMADEUSZ MOZART – FANTASIA IN F MINOR KV 608
  2. ARAM CHACZATURIAN – WALC Z SUITY MASKARADA
  3. EDWARD GRIEG – PEER GYNT I SUITA
    PORANEK, ŚMIERĆ AZY, TANIEC ANITRY, W GROCIE KRÓLA GÓR

Joanna Kwiatkowska urodziła się w Lublinie, gdzie ukończyła Liceum Muzyczne im. Karola Lipińskiego w klasie organów Sławomira Kurczaby. Następnie kontynuowała naukę w zakresie gry na organach i improwizacji u Jerzego Kukli. W latach 1994 - 1999 studiowała na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie organów prof. Andrzeja Chorosińskiego uzyskując dyplom z wyróżnieniem. W 1998 roku na I Międzynarodowym Konkursie Organowym w Warszawie otrzymała Nagrodę Specjalną za najlepsze wykonanie utworu „Da pacem Domine” Stanisława Moryto oraz szereg nagród pozaregulaminowych. W 1998 roku otrzymała Nagrodę Artystyczną Burmistrza Miasta Świdnik. Koncertowała na wielu festiwalach organowych w Polsce i za granicą. Oprócz działalności koncertowej zajmuje się pracą pedagogiczną.

Jacek Kwiatkowski urodził się w Kętrzynie. W latach 1990 – 1995 uczęszczał do Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia w Olsztynie gdzie uczył się gry na organach w klasie Jerzego Cybowskiego. W 2000 roku ukończył Akademię Muzyczną im F. Chopina w Warszawie w klasie organów prof. Andrzeja Chorosińskiego. Koncertował na wielu festiwalach w Polsce, Rosji, Niemczech i Francji jako solista i kameralista. Od lat zajmuje się działalnością pedagogiczną propagując nauczanie gry na organach dla najmłodszych dzieci.

 

Kwiatkowscy

18 SIERPNIA

PRO MUSICA ANTIQUA:

  • LESZEK SZARZYŃSKI – DYREKTOR
  • JERZY SZAFRAŃSKI – OBÓJ, ROŻEK ANGIELSKI
  • EWA ALCHIMOWICZ-WÓJCIK – SOPRAN
  • MONIKA DONDALSKA – SKRZYPCE
  • MAŁGORZATA ZLEWSKA – HARFA
  • MARCO D’AVOLA – ORGANY – WŁOCHY

Zespół kameralny „Pro Musica Antiqua” powstał we wrześniu 1992 roku. Jego założycielem a zarazem kierownikiem artystycznym i menadżerem jest Leszek Szarzyński, który skupił wokół siebie wybitnych artystów – solistów orkiestr symfonicznych i profesorów Akademii Muzycznych. Założeniem programowym Zespołu jest koncertowanie w zabytkowych obiektach Warmii i Mazur, w których wnętrzach muzyka odnajduje swoje naturalne otoczenie i pierwotny sens kameralistyki. Sukcesy licznych koncertów, przychylność słuchaczy oraz otwartość Zespołu na poszukiwanie nowych form przekazów muzycznych, stały się przyczynkiem do nawiązywania współpracy z innymi artystami, którzy wnosili swoim udziałem dodatkowe walory wzbogacające realizowany repertuar i brzmienie zespołu o niekiedy bardzo oryginalne instrumenty. Dzięki temu koncerty mogą odbywać się w różnych składach osobowych i konfiguracjach instrumentalnych. Zespół, którego podstawowymi z założenia instrumentami są flet, fagot, obój i klawesyn, z powodzeniem muzykuje z udziałem organów, skrzypiec, fortepianu, gitary, harfy, wiolonczeli, marimby, teorby i lutni barokowej, a także z towarzyszeniem wokalistów, recytatorów i aktorów, a niekiedy nawet działań plastycznych, prezentacji popularnonaukowych lub animacji artystycznych.

 

„Pro Musica Antiqua” dysponuje bogatym repertuarem, prezentującym muzykę różnych epok. Najchętniej propaguje dzieła mistrzów baroku i wczesnego klasycyzmu. Ważne miejsce w repertuarze zespołu zajmują również utwory napisane specjalnie dla zespołu przez Marcina Błażewicza, Mariana Sawę, Marka Sewena, Bernarda Chmielarza, Marka Czerniewicza, Tadeusza Kassaka, Lucjana Marzewskiego i innych współczesnych kompozytorów polskich.

 

„Pro Musica Antiqua” stanowi wielopłaszczyznową ideę, która łączy artystów muzyków i twórców innych dziedzin we wspólnym wypełnianiu przesłania, którego istotą jest dwutorowość działania: z jednej strony upowszechnianie muzyki wielkich kompozytorów europejskich, a z drugiej wypromowanie zabytkowych obiektów Warmii i Mazur, odkrycie piękna otaczającej nas natury, uwrażliwienie na Sztukę i uświadomienie odpowiedzialności współczesnych mieszkańców za spuściznę dziedzictwa kulturowego tych ziem.

 

Zespół prowadzi czynną działalność koncertową również zagranicą (Austria, Niemcy, Węgry, Litwa, Rosja, Szwecja, Francja).

Koncerty w zamkach, pałacach, muzeach i kościołach zrodziły pomysł nagrań CD, dedykowanych miastom, w których zespół występuje (Lidzbark Warmiński, Orneta, Gietrzwałd, Olsztyn, Ostróda, Dobre Miasto). Pomysł ten zaowocował kolekcją sześciu płyt zrealizowanych w latach 1995–2011 przez firmę DUX pod hasłem „Muzyka europejska w zabytkach Warmii i Mazur”, zawierających sonaty barokowe kompozytorów niemieckich, włoskich, francuskich i angielskich oraz muzykę polską dawną i współczesną. Dodatkowa płyta zrealizowana w ramach tego projektu ukazała się w roku 2005. Nosi ona tytuł: „Czapla. Muzyka europejska w przyrodzie Warmii i Mazur” oraz płyta jubileuszowa, która ukazała się w roku 2012, nosi tytuł: „XX LAT”.

 

Twórcze działania i trud muzyków Pro Musica Antiqua zostały zauważone i docenione. Zespół uhonorowano wieloma nagrodami i wyróżnieniami. W 1994 r. zespół otrzymał nagrodę „Atut ‘94” oraz „Złotą Płytę” przyznaną przez firmę fonograficzną DUX. W uznaniu zasług dla kultury polskiej, zespół i indywidualnie Leszek Szarzyński, w 2006 r. zostali wyróżnieni Nagrodą Specjalną Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a w 2007 r. Nagrodą Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego „Najlepszy z Najlepszych” za promocję regionu Warmii i Mazur w świecie. W 2012 r. kapituła najwyższego honorowego odznaczenia w Powiecie Olsztyńskim uhonorowała zespół Pro Musica Antiqua i indywidualnie Leszka Szarzyńskiego przyznaniem „Statuetki Królewny Warmińskiej „Łyny” za szczególne osiągnięcia artystyczne i popularyzację kultury Warmii.

 

Leszek Szarzyński

Leszek Szarzyński

 

Jerzy Szafrański

Jerzy Szafrański

 

Ewa Alchimowicz-Wójcik 

EWA ALCHIMOWICZ-WÓJCIK – SOPRAN

 

Monika Dondalska 

MONIKA DONDALSKA – SKRZYPCE

 

Marco D'avola 

MARCO D’AVOLA – ORGANY – WŁOCHY

25 SIERPNIA

ŁOMŻYŃSKA ORKIESTRA KAMERALNA IM. WITOLDA LUTOSŁAWSKIEGO

  • JAN MIŁOSZ ZARZYCKI – DYREKTOR, DYRYGENT
  • MAŁGORZATA TROJANOWSKA – SOPRAN
  • NAZAR TATSYSHYN – TENOR – UKRAINA

Jan Miłosz Zarzycki

Jan Miłosz Zarzycki

Małgorzata Trojanowska

Małgorzata Trojanowska

Nazar Tatsyshyn

Nazar Tatsyshyn

 

ZŁOTY LAUR MŁODEGO ORGANISTY 2024

14 LIPCA

DOMINIK MENDAK 

 

Program: 

  1. S. Bach - Toccata d-moll BWV 565 -
  2. Schubert - Ave Maria
  3. Schumann – 2 Etiuda z Studien für den Pedalflügel

Dominik Mendak jest absolwentem Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych w Kielcach w klasie organów dra hab. Pawła Wróbla a także Akademii muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, gdzie ukończył studia licencjackie na specjalności teoria muzyki oraz organy w klasie prof. Romana Peruckiego, dr hab. Hanny Dys oraz dra Macieja Zakrzewskiego, obecnie w tej klasie kontynuuje naukę na studiach magisterskich. Dominik Mendak uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich z zakresu wykonawstwa oraz improwizacji organowej. Koncertował w kraju i za granicą. Prawykonywał utwory współczesnych gdańskich kompozytorów. Jest także prezentatorem słynnych organów oliwkskich. W 2023 roku został laureatem I nagrody w konkursie organowym im. ks. Stanisława Ormińskiego w Rumi. 

Dominik Mendak

 

21 LIPCA

NATALIA PŁAWSKA 

 

Program:

  1. G. Merkel — Fantazja d-moll Op. 176, Moderato assai
  2. G. Bélier — Toccata

Natalia Pławska w 2017 r. ukończyła z wyróżnieniem Państwową Szkołę Muzyczną I i II stopnia w Zduńskiej Woli o specjalności instrumentalistyka, specjalizacji skrzypce. W czasie trwania edukacji była aktywnym uczestnikiem warsztatów wybitnych pedagogów skrzypcowych — prof. Marcina Baranowskiego, dr hab. Łukasza Błaszczyka, czy dr hab. Jana Romanowskiego. W czasie trwania studiów brała udział w licznych konkursach i występach warszawskiego Chóru Akademickiego Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, zdobywając wspólnie wielokrotne złote pasma i wysokie konkursowe lokaty (XVI Ogólnopolski Konkurs Kolęd i Pastorałek w Chełmnie, III Ogólnopolski Festiwal Muzyki Chóralnej im. Mikołaja Zieleńskiego, IV Festiwal Wielkanocnej Pieśni Chóralnej i wiele in.). Brała udział także w licznych koncertach w kościołach w kraju (Warszawa, Poznań, Piaseczno, Łomianki, Tomaszów Mazowiecki, Wieliszew, Zalesie Dolne, Rogów, Dęblin, Chełmno, Kielce i in.) - zarówno jako chórzystka, jak i skrzypaczka. Obecnie, członkini chóru Cantanti oraz chóru Akademii Katolickiej. Po zakończeniu 5-letniego okresu studiów inżynierskich oraz magisterskich, w 2022 roku rozpoczęła naukę w Akademii Katolickiej w Warszawie na nowopowstałym kierunku Edukacja Muzyczna z muzyką kościelną, w klasie organów dr Wiktora Brzuchacza. Pomimo krótkiego, bo niespełna dwuletniego stażu gry na organach, jej kunszt wirtuozowski pozwala na wykonanie szerokiego zakresu utworów obejmujących dzieła od epoki baroku aż do współczesności i obejmuje takich kompozytów, jak J. S. Bach, C. Franck, V. Lübeck, C. Daquin, czy M. Sawa.

 

Natalia Pławska

 

18 SIERPNIA

ADAM SOKULSKI 

 

Program :

  1. S. Bach – Fuga e moll BMV 548 bez preludium

Adam Sokulski w roku 2005 rozpoczął naukę w PSM I st. im. Mieczysława Karłowicza w Katowicach w klasie fortepianu Ewy Grochali. W roku 2007 zdobył wyróżnienie w VI konkursie pianistycznym im. Tadeusza Szeligowskiego w Poznaniu, a także III miejsce w IV Festiwalu Polskiej Muzyki współczesnej dla Pianistów im. Janiny Garści w Lublińcu. W roku 2011 rozpoczął naukę w Szkole Muzycznej II st. w Dębicy w klasie fortepianu Larysy Keller, którą zakończył w 2017 roku. W tym samym roku rozpoczął studia licencjackie na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, a w 2018 roku studia na kierunku instrumentalistyka w klasie organów dr hab. Prof. UR  Tomasza Zająca na Wydziale Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego. W roku 2022 rozpoczął studia magisterskie z instrumentalistyki na Akademii Muzycznej w klasie organów dr hab. Prof. AMKL Piotra Rojka, gdzie aktualnie kończy drugi rok studiów. Uczestnik kursów organowych m.in.  – Kursu improwizacji organowej w Bydgoszczy, prowadzony przez Davida Cassan, Patryka Podwojskiego oraz prof. Tomasza Orlowa w roku 2023,   Kursu interpretacji organowej w Jarosławiu prowadzony przez prof. Piotra Rojka w ramach warsztatów wokalnych prowadzonych przez prof. Jolantę Janucik. Uczestnik wielu koncertów m.in. w Bazylice w Oleśnicy, w Bazylice św. Elżbiety we Wrocławiu, w kościele ewangelicko augsburgskim w Bydgoszczy, organizator koncertów na terenie diecezji rzeszowskiej m.in. Ropczyce, Sędziszów Małopolski, Rzeszów, Gorlice, Sękowa, Sławęcin, Dobrzechów, Trzęsówka, Trzciana. W latach 2014-2018 był organistą w Kościele św. Michała Archanioła w Ropczycach, od roku 2018 – 2023 był organistą w parafii farnej pw. Przemienienia Pańskiego w Ropczycach, od roku 2023 aktualnie jest tytularnym organistą w Kościele o.o. Dominikanów pw. św. Jacka w Rzeszowie.

 

Adam Sokulski

 

Realizacja ze środków budżetowych Miasta Giżycka