2025-01-09
Uczniowie podstawówek podróżowali w czasie z Fundacją w Podróży | Podsumowanie projektu
Fundacja W Podróży z Grodziska Mazowieckiego zabrała uczniów giżyckich podstawówek w podróż w czasie. Wszystko w ramach zadania "Podróż w czasie czyli spotkanie z innymi kulturami 2024", dofinansowanego z budżetu Miasta Giżycka kwotą 11 500 zł.
Podróż w czasie czyli spotkanie z innymi kulturami
W ramach zadania zrealizowano cykl 8 wydarzeń kulturalnych, które uczyły m.in. o starożytnych cywilizacjach i innych kulturach. W trakcie spotkań opowiedzieliśmy językiem uczniów z perspektywy młodych podróżników – Poli i Michała.
Fot. Fundacja W Podróży
Odbiorcami zadania byli najmłodsi mieszkańcy Giżycka
Uczniowie wybrali się w podróż do m.in.:
- "Starożytny Egipt - Wyprawa do Abu Simbel", gdzie m.in.: rozwijaliśmy wiedzę o pierwszych cywilizacjach; poznaliśmy znaczenie kultury egipskiej i odkryć naukowych tej cywilizacji; zainspirowaliśmy uczniów ciekawostkami o pochodzeniu pisma i roli hieroglifów, poznaliśmy najsłynniejszych faraonów m.in Ramzesa II i ich dokonania, przypomnieliśmy o 100 leciu odkrycia grobowca Tutanchamona.
- "Cywilizacje prekolumbijskie - spotkanie z Królem Pakalem Wielkim" gdzie m.in.: zainspirowaliśmy do poznawania zaginionych cywilizacji Ameryki; wybraliśmy się na wyprawę do starożytnych miast Inków i Majów, dowiedzieliśmy się jakie rośliny i zwierzęta były wyjątkowe dla Indian, uczyliśmy się jak odkrycie Ameryk wpłynęło na życie rdzennych mieszkańców.
Fot. gizycko.pl/ JMK
Fundacja odwiedziła giżyckie podstawówki
Realizacja zadania odbywała się w następujących placówkach oświatowych Giżycka: Szkoła Podstawowa nr 3 z oddziałami integracyjnymi im. Mikołaja Kopernika, Szkoła Podstawowa nr 4 im. I Dywizji Piechoty, Szkoła Podstawowa nr 1 im. św. Jana Pawła II, Szkoła Podstawowa nr 2 im. Chwały Oręża Polskiego. Ze względu na duże zainteresowanie zrealizowaliśmy też dodatkowe 3 wydarzenia wykraczające poza ofertę.
W trakcie wydarzeń połączyliśmy kilku działań edukacyjnych i wykorzystaliśmy w projekcie w szczególności: edukację filmową oraz udziału rówieśników uczniów co uatrakcyjniło i uwiarygodnił wydarzenia w oczach dzieci. W każdym wydarzeniu pojawiła się m.in. prelekcja z zestawem kilka filmów, które miały formaty od kilku do kilkunastu minut każdy, dopasowane do dynamiki spotkania oraz percepcji uczniów.
Dokumenty filmowe z perspektywy rówieśników pozwoliły "dotknąć" i poznać doświadczenia z wypraw do Ameryki Łacińskiej i Starożytnego Egiptu.