Rozbudowa infrastruktury na szlakach WJM
PRZEJDŹ WYŻEJ
Projekt grantowy ”DOOR-TO-DOOR"
Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich – Granty PPGR
Działania przeciw COVID-19
Współpraca Giżycka i Vareny
Zdalna Szkoła +
Zdalna Szkoła
PR/1/045/2018
Rehabilitacja medyczna schorzeń kręgosłupa i narządów ruchu
Kurs na pracę! Reintegracja społeczno - zawodowa
Modernizacja energetyczna budynków komunalnych
Mazurska Pętla Rowerowa - Etap I
Rozbudowa infrastruktury na szlakach WJM
Zagospodarowanie plaży miejskiej w Giżycku
Zakup nowoczesnego sprzętu - Szkoły Podstawowe nr 4 i 7
Termomodernizacja - budynki oświatowe na terenie Gminy Miejskiej
Termomodernizacja - budynki użyt. publicznej Gminy Miejskiej
Termomodernizacja - budynek przy ul. Wodociągowej 17
Adaptacja zabytkowej siedziby Giżyckiego Centrum Kultury
Rozbudowa budynku administracyjno-sanitarnego w Ekomarinie
Projekt partnerski Giżycka i Trok
Kompetencje kluczowe - przedszkolaki przebojowe
Renowacja warsztatu zbrojmistrza
„Budowa i przebudowa infrastruktury związanej z rozwojem funkcji gospodarczych na szlakach wodnych WJM wraz z budowa śluzy „Guzianka II” i remontem śluzy „Guzianka I”/etap II A – udrożnienie szlaku wodnego na Kanale Giżyckim, przebudowa nabrzeży jezior: Mikołajskiego, Niegocin, Nidzkiego oraz brzegów rzeki Pisy” .
Wnioskodawcą oraz beneficjentem projektu jest Stowarzyszenie Wielkie Jeziora Mazurskie, partnerami projektu są: Gmina Mikołajki, Gmina Miasto Giżycko, Gmina Pisz, Gmina Ruciane-Nida.
Przedsięwzięcie zostało podzielone na 4 zadania z podzadaniami:
· Zadanie 1: Przebudowa nabrzeża Jeziora Mikołajskiego;
· Zadanie 2 (Giżycko): składa się z trzech podzadań:
a) przebudowa nabrzeża Jeziora Niegocin od Kanału Giżyckiego do molo;
b) przebudowa nabrzeży basenu portu śródlądowego w Giżycku;
c) udrożnienie szlaku wodnego na kanale Giżyckim poprzez budowę kładki dla pieszych.
· Zadanie 3: Przebudowa rzeki Pisy w Piszu składa się z trzech podzadań:
a) budowa kładki dla pieszych pod mostem kolejowym;
b) budowa basenu portowego;
c) przebudowa umocnienia brzegów rzeki Pisy.
· Zadanie 4: Przebudowa nabrzeża Jeziora Nidzickiego.
Zadanie 1 polega na przebudowie nabrzeży Jeziora Mikołajskiego w wraz z towarzyszącą infrastrukturą (pomosty, mała architektura).
Zadanie 2 polega na udrożnieniu szlaku Kanału Giżyckiego poprzez budowę kładki dla pieszych nad Kanałem Giżyckim w Giżycku wraz z przebudową sieci sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej, budową i przebudową ciągów pieszych i rozbudową ciągu pieszo – jezdnego oraz modernizacji nabrzeży portu MBSW, Żeglugi Mazurskiej i budowę ostróg palisadowych.
Zadanie 3 polega na budowie kładki dla pieszych zlokalizowanej wzdłuż lewego brzegu rzeki Pisy pod istniejącym mostem kolejowym, budowie basenu portowego o kształcie prostokąta o wymiarach wewnętrznych w planie 41,0m x 65,0m, modernizacji nabrzeża rzeki Pisy.
Zadanie 4 polega na przebudowie nabrzeża Jeziora Nidzickiego poprzez budowę oświetlenia ulicznego, budowę ścieżki pieszo-rowerowej - szerokość od 1,75m do 2,0m, budowę ciągu pieszo-jezdnego - szerokość jezdni 2,8m÷4,0m, umocnienie brzegu.
Rozpoczęcie realizacji projektu: 14 września 2015r.
Rozpoczęcie rzeczowe realizacji projektu: 27 grudnia 2016r.
Zakończenie finansowe realizacji projektu: 31 lipca 2022 r.
Cel projektu
Zwiększenie atrakcyjności turystycznej zasobów dziedzictwa naturalnego obszaru WJM.
Cele szczegółowe
· poprawa stanu technicznego oraz bezpieczeństwa i warunków żeglugi turystycznej, sportowej i pasażerskiej na szlakach żeglownych systemu Wielkich Jezior Mazurskich;
· wzrost drożności i przepustowości szlaków wodnych Wielkich Jezior Mazurskich;
· stworzenie warunków do zrównoważonego rozwoju żeglugi turystycznej, sportowej i pasażerskiej na szlakach żeglownych systemu Wielkich Jezior Mazurskich;
· rozwój infrastruktury związanej z właściwym ukierunkowaniem ruchu turystycznego na obszarach Wielkich Jezior Mazurskich;
· zapewnienie lepszej ochrony wartości przyrodniczych Mazur, przy jednoczesnym zwiększeniu atrakcyjności turystycznej obszaru.
Planowany efekt
· usprawnienie żeglowności Wielkich Jezior Mazurskich;
· wzrost atrakcyjności turystycznej regionu;
· rozwój społeczno-gospodarczy obszaru realizacji inwestycji;
· poprawa estetyki krajobrazu;
· poprawa wizerunku regionu;
· poprawa bezpieczeństwa środowiska naturalnego w rejonie realizacji inwestycji;
· wzrost ruchu turystycznego.
Wartość projektu: 55 794 068.20 zł
Wkład Funduszy Europejskich: 40 026 311.53 zł
Etapy projektu:
· prace przygotowawcze;
· studium wykonalności;
· roboty budowlane;
· nadzór w projekcie;
· promocja projektu.
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.