Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów
PRZEJDŹ WYŻEJ
Ekomarina
Giżycko 2011-2013 - budowa marki, promocja lokalnej gospodarki..
Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu e-Inclusion
Moje@Giżycko Elektroniczna Platforma Usługowo-Informacyjna ePUI
Adaptacja obiektów w Twierdzy Boyen wraz z zagospodarowaniem
Varena i Giżycko: turystycznie przyjazne miasta
Planowanie miejskiego obszaru funkcjonalnego Krainy WJM
Sprawny Urząd
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów
Budowa kładki nad ulicą Kolejową
Rewitalizacja molo nad jeziorem Niegocin w Giżycku
Mazurski Masterplan Regulacja Gospodarki Wodno-Ściekowej
Punkty publicznego dostępu do Internetu PIAP i infomaty
„Pomocna dłoń”
Giżycko latem, Giżycko zimą...
Regionalny system gospodarki odpadami – Ochrona WJM
Budowa ciągu pieszego wraz z tarasem widokowym
Naszą przyszłość kształtuje teraźniejszość
Opracowanie studium wykonalności dla terenu w Twierdzy Boyen
Projekt
„Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych
w Gminie Miejskiej Giżycko”
współfinansowany przez Unię Europejską
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
(Program Operacyjny Kapitał Ludzki działanie 9.1, poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych)
Czas trwania projektu:
1.09.2011 - 30.06.2013
Wartość projektu: 293.052 zł
Dofinansowanie: 100% wartości projektu
Adresatami projektu są:
uczniowie klas I-III szkół podstawowych w Giżycku
Zajęcia w Szkole Podstawowej nr 4
Od 1 września 2011 r. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki był realizowany w czterech giżyckich szkołach podstawowych (SP Nr 3, 4, 6, 7) projekt „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Miejskiej Giżycko” współfinansowany przez Unię Europejską. 6 października 2011 r. Gmina Miejska Giżycko podpisała umowę na dofinansowanie projektu.
Zajęcia w Szkole Podstawowej nr 7
Rekrutacja dzieci została przeprowadzona w szkołach, na podstawie diagnoz dokonanych przez zespoły nauczycieli odpowiedzialnych za wdrożenie i realizację działań ukierunkowanych na indywidualizację procesu nauczania w klasach I-III. Ponadto zespoły opierały się na orzeczeniach i opiniach poradni psychologiczno-pedagogicznej.
409 uczniów uczestniczyło w zajęciach specjalistycznych oraz w zajęciach rozwijających zdolności i zainteresowania. Zrealizowano 6.360 godzin zajęć lekcyjnych.
W ramach realizacji projektu uczniowie korzystali z zakupionych pomocy dydaktycznych, które po zakończeniu realizacji projektu stają się własnością szkoły i służyć będą realizacji kolejnych działań na rzecz uczniów.
Zajęcia w Szkole Podstawowej nr 7
Za główny cel projektu postawiono wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez indywidualizację procesu kształcenia uczniów z klas I-III we wszystkich szkołach podstawowych funkcjonujących w Gminie Miejskiej Giżycko poprzez organizację zajęć i doposażenie placówek.
Przez cały okres realizacji zadań szkoły prowadziły promocję projektu. W tym celu na budynkach szkół zawieszono tablice informacyjne. Wiadomości dotyczące projektu zamieszczane były także na stronie internetowej miasta oraz na stronach internetowych szkół.
Zajęcia w Szkole Podstawowej nr 4
Cele projektu:
- ograniczenie specyficznych trudności edukacyjnych dotyczących opanowania czytania i pisania oraz umiejętności matematycznych u uczniów klas I-III w wyniku realizacji działań indywidualizacyjnych,
- ograniczenie trudności edukacyjnych dotyczących zaburzenia rozwoju mowy u uczniów klas I-III poprzez organizację pomocy logopedycznej,
- zmniejszenie problemów związanych z zaburzeniami komunikacji społecznej oraz innych specyficznych trudności edukacyjnych zdiagnozowanych u uczniów klas I-III,
- poprawa świadomości dotyczącej sposobów korygowania wad postawy u dzieci z wadami postawy poprzez organizację gimnastyki korekcyjnej,
- rozwój szczególnych uzdolnień dzieci z klas I-III poprzez poszerzenie oferty edukacyjnej dla tych uczniów.
Zajęcia w Szkole Podstawowej nr 4
Projekt jest spójny z POKL, z celami szczegółowymi priorytetu IX poprzez:
- oddziaływanie szkół na rzecz podniesienia kompetencji kluczowych uczniów w ramach zajęć pozalekcyjnych,
- zmniejszenie dysproporcji w stopniu opanowania kompetencji kluczowych wewnątrz szkół i pomiędzy szkołami
Szkolnymi koordynatorami projektu są:
Anna Biraga - Szkoła Podstawowa nr 3
Anna Ulaniuk - Szkoła Podstawowa nr 4
Zofia Ulążka - Szkoła Podstawowa nr 6
Elżbieta Borzejewicz - Szkoła Podstawowa nr 7
Biuro Projektu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Miejskiej Giżycko”
(nadzór i realizacja):
Miejski Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli
al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko
tel.: (87) 428 29 35, fax: (87) 428 29 35,
e-mail: piotr.szulc@gizycko.pl , joanna.rybarczyk@gizycko.pl